Kurssit

Verkkokaupan perustaminen, ylläpito ja markkinointi


Aika
29.10.2024 - 12.11.2024

Hinta
229.00 €

Ilmoittautuminen


Kurssitiedot

Oppiaine
Sosiaalinen media ja tietotekniikka
Paikka
Verkkokurssi
Viimeinen ilmoittautuminen
15.10.2024
Luennoitsija
Hellström Peter
Sisältö

Kurssin päätyttyä osallistujilla on hyvä käsitys verkkokaupan perustamisesta, sen ylläpidosta sekä markkinoinnista.


Ti 29.10. klo 17-19: Perusteet ja verkkokauppa alustan valinta

- Kurssi alkaa verkkokaupan perustamisen perusteilla. Käymme läpi eri verkkokauppa-alustat, niiden hyvät ja huonot puolet, ja miten valita omaan liiketoimintaan sopivin vaihtoehto. Illan aikana tutustumme myös verkkokaupan suunnittelun perusperiaatteisiin, kuten käyttäjäkokemuksen ja navigoinnin merkitykseen muutamien esimerkkien avulla.


To 31.10. klo 17-19: Verkkokaupan maksutavat ja toimitustavat sekä asiakaspalvelu

- Tässä tilaisuudessa käydään läpi verkkokaupan eri maksutavat ja siihen tarvittavat palvelut. Tarkastellaan myös eri toimitusvaihtoehtoja, kuten kotiinkuljetusta ja noutopisteitä. Lisäksi käsitellään asiakaspalvelun merkitystä.


Ke 6.11. klo 17-19: Sisällön luominen ja visuaalinen ilme

- Kolmas ilta keskittyy verkkokaupan sisällön ja visuaalisen ilmeen rakentamiseen. Opit, miten luoda houkuttelevaa ja hakukoneystävällistä tuotekuvausta, ottaa laadukkaita tuotekuvia ja kehität brändiä tukevan visuaalisen ilmeen.


To 7.11. klo 17-19: Verkkokaupan markkinointi ja asiakashankinta

- Neljännellä kerralla pureudutaan verkkokaupan markkinointiin. Käymme läpi tehokkaat digimarkkinoinnin kanavat ja strategiat, kuten sosiaalisen median markkinoinnin, sähköpostimarkkinoinnin ja hakukonemarkkinoinnin (SEM). 

Opit, miten houkutella uusia asiakkaita ja sitouttaa olemassa olevia.


Ti 12.11. klo 17-19: Ylläpito ja analytiikka

- Viimeisellä kerralla keskitymme verkkokaupan ylläpitoon ja kehittämiseen. Opit, miten seurata ja analysoida verkkokaupan liikennettä ja myyntiä, sekä hyödyntää analytiikkaa liiketoiminnan kehittämisessä. Käsittelemme myös asiakaspalvelun ja palautteenhallinnan merkitystä verkkokaupan menestyksessä.


Kouluttaja

Peter Hellström

Digimarkkinoinnin, -myynnin ja haettavuuden kouluttaja pitkällä kokemuksella verkkosivujen ja verkkokauppojen myynnistä ja sivustoprojektien vetämisestä. 

Hän on myös Googlen Partneri.


Paikka

Vaasa, Vaasan yliopisto (tarkempi paikka ilmoitetaan myöhemmin)

Koulutuksen aikataulu

29.10. - 12.11.2024

Ti 29.10. Klo 17-19

To 31.10. Klo 17-19

Ke 6.11. Klo 17-19

To 7.11. Klo 17-19

Ti 12.11. Klo 17-19

Maksut

229 €

Lisätietoja

Koulutussuunnittelija Tina Martins
tina.martins@vaasankesayliopisto.fi