Kurssit
- Avoin yliopisto-opetus
- Ikääntyvien yliopisto
- Kielikurssit
- Muu koulutus
- Tietotekniikkakurssit senioreille
- Täydennyskoulutukset
- Ergonomia ja työhyvinvointi
- Henkilöstö ja organisaatio
- Hyvinvointi ja liikunta
- Johtaminen ja esimiestyö
- Kasvatus-, opetus- ja ohjaustyö
- Maksuttomat webinaarit
- Markkinointi ja viestintä
- Opetushallinnon tutkintoon valmentava opetus
- Palvelumuotoilu
- Sosiaali- ja terveysala
- Sosiaalinen media ja tietotekniikka
Aika
19.4.2023 - 3.5.2023
Ajankohdat:
ke: 12.00+-+16.00
Hinta
295.00 €
Ilmoittautuminen
Kurssitiedot
OppiainePalvelumuotoilu Paikka
Verkkokurssi Viimeinen ilmoittautuminen
5.4.2023 Luennoitsija
Kamila Marjo Sisältö
PALVELUMUOTOILUN TEHOPAKETTI VERKOSSA
Palvelumuotoilu on päivän sana yrityksissä ja organisaatioissa. Palvelumuotoilun
käytännönläheiset menetelmät ovat kokonaisvaltaista asiakas- ja työntekijäkokemuksen
kehittämistä, empatiaa ja osallistamista. Koulutuksessa opitaan käytännönläheisesti
palvelumuotoilun prosessin eri vaiheet, joita voidaan tämän jälkeen
soveltaa eri toimialoilla.
Kouluttaja
FT, palvelumuotoilun kouluttaja Marjo Kamila
Kohderyhmä
Asiakaskokemuksen ja organisaation kehittämisestä sekä palvelumuotoilusta
kiinnostuneet eri alojen yritysten ja organisaatioiden johtajat ja
asiantuntijat, yksityisyrittäjät sekä muut kiinnostuneet.
Sisältö
1. Johdanto palvelujen muotoiluun
Mitä palvelumuotoilu tarkoittaa ja miksi juuri nyt? Lähtökohtana
muotoiluajattelun perusteiden ymmärtäminen.
Palvelumuotoilun prosessimallin esittely pääkohdin.
Asiakaskokemus on mielikuvakokemus – mistä mielteet syntyvät?
Empaattinen asiakkaan kohtaaminen – miten se saavutetaan?
Mitä uutta palvelumuotoilu on tuonut palveluiden kehittämiseen
ja mihin sitä voi soveltaa?
2. Palvelumuotoilun prosessi – osa I
Palvelumuotoilun prosessin (tuplatimanttimalli) ensimmäiset
vaiheet:
1. Asiakastutkimuksen tekeminen ja saadun aineiston analyysi;
2. Ymmärretään asiakkaiden tarpeet ja odotukset. Oikean kehityshaasteen
löytäminen.
Vinkkejä työkaluista ja menetelmistä em. vaiheisiin.
Palvelupolku - asiakkaan palvelutuokiot ja kosketuspisteet
3. Palvelumuotoilun prosessi – osa II
Palvelumuotoilun prosessin seuraavat vaiheet:
3. Ideoidaan toiminnan kehittämisen malleja ja testataan niiden
toimivuus; 4. Luodaan arvolupaus. Lanseerataan uusi toimintamalli.
Palvelumuotoilun yritys-casen esittely ja caseen liittyvän työkalun
ja menetelmän harjoittelu yhdessä.
Organisaation sisäisen palvelumuotoilun merkitys yrityksen
menestystekijänä.
Aikataulu ja maksut
Aikataulu
ke 19.4.2023 klo 12.00-16.00
ke 26.4.2023 klo 12.00-16.00
ke 3.5.2023 klo 12.00-16.00
Paikka
Koulutus järjestetään verkon välityksellä, Microsoft Teams-ympäristössä
Maksut
Hinta 295 €
Voit maksaa maksun verkkomaksuna ilmoittautumisen yhteydessä. Jos laskun maksaja on muu kuin osallistuja, esimerkiksi yritys tai työnantaja, voit ohittaa maksun sulkemalla selaimen ilmoittautumisen jälkeen. Tällöin lasku lähetetään postitse antamaasi laskutusosoitteeseen.
HUOM! Opiskelijat -50%, jos kurssin vähimmäisosallistujamäärä täyttyy. Ilmoita opiskelupaikkasi ja -numerosi ilmoittautumisen lisätiedoissa. Opiskelijakortit tarkistetaan koulutuspaikalla.
Lisätiedot
Elvira Kurmaeva, koulutussuunnittelija
Vaasan kesäyliopisto
elvira.kurmaeva@vaasankesayliopisto.fi
044 754 5780